Nädal 11 | Arendus- ja ärimudelid

 

Sel nädalal analüüsime projekti, mis kasutab spetsiifilisi arendus- ja ärimudeleid, et soodustada nende äri kasvu. Ja ettevõte, millele me tähelepanu pöörame, on Atlassian. Lühidalt on Atlassian Austraalia ettevõte, mis arendab tooteid tarkvara arendamiseks ja meeskonnatööks.

Atlassiani arendusmudel lähtub agiilse tarkvaraarenduse põhimõtetest. Ettevõtte sõnade kohaselt Agile on iteratiivne lähenemine projektijuhtimisele ja tarkvaraarendusele, mis aitab meeskondadel pakkuda klientidele väärtust kiiremini ja vähema peavaluga. Nad keskenduvad konkreetsetele põhitavadele, mis muudavad meeskondade töö tõhusamaks. Üks neist on planeerimine, mis keskendub selgete eesmärkide ja prioriteetide määratlemisele ning töö jagamisele väiksemateks, paremini juhitavateks ülesanneteks. Ka nende endi arvates on oluline rõhutada meeskonnaliikmete vahelist suhtlust ja koostööd. Atlassiani eesmärk on arendada kvaliteetseid tooteid, pannes rõhku pidevale tagasisidele ja täiustamisele ning nad ei karda katsetada ja katsetada uusi asju pideva arendusprotsessi käigus. Nende lähenemine on olnud edukas, aidates Atlassianil välja töötada kvaliteetseid tarkvaratooteid, mida on agiilse tarkvaraarenduse eeskujuks võtnud ka paljud teised organisatsioonid.

Atlassian kasutab tarkvara kui teenus ärimudeli. Nende ärimudel põhineb peamiselt iseteeninduslikul, subscription based mudelil. Kliendid saavad registreeruda tarkvara tasuta prooviperioodiks ja seejärel valida toote tellimise, kui see neile kasulik tundub. Atlassian pakub mitmesuguseid liitumisvõimalusi, sealhulgas kuu- ja aastaplaanid, aga ka erinevat taset tuge ja funktsioone.

Comments

Popular Posts