Nädal 3 | Uus meedia

Interneti loomisega meie maailm hakkas kiiresti muutuma ning sellega traditsioonilised meedia kanalid pidid muutma ka. Sel nädalal vaatleme kahte erinevat meediaväljaannet, mis muutsid teabe jagamise viisi, et käia käsikäes tehnoloogia arenguga.

Mis meedia kanal kasutab uut meedia oskuslikult?

Kindlasti tuleb rääkida New York Times (NYT) ajalehest, mis hoolib oma stiilist ja mainest. Seda ajalehte vaadates näete vana stiili autentset logo, mis millegipärast tekitab nostalgiat, isegi kui te pole seda kunagi varem näinud. 

NYT on kohandanud uusi meediakanaleid, et tuua uudised palju suurema hulga inimesteni kui varem, ja teeb seda, säilitades samas oma traditsioonilise stiili ja elegantsi. Lisaks veebisaidi kasutamisele on NYT oma kohalolekut laiendanud ka mobiilirakenduse loomise ja oma podcast'i koostamisega, kuid loonud ka võimaluse ajas tagasi minna, kasutades ajalehte arhiivi TimesMachine, kust saab leida PDF-na salvestatud ajalehti isegi alates 1851. aastast. Ja loomulikult, nagu paljud teised ettevõtted, kasutavad ka nemad erinevaid sotsiaalmeediaportaale nagu Twitter, Facebook jne.

Säilitades oma stiili, õnnestus neil siiski pääseda uutesse meediakanalitesse, muutes need veelgi populaarsemaks.

The New York Times - Breaking News, US News, World News and Videos


Üks traditsiooniline meedia kanal, mis paistab uues meedias märksa lahjem kui enda põhikanalis.

Rääkides ERR uudistest tuleb mainida, et nende levi Eesti  veebiruumis ei ole nii suur, nagu näiteks Postimees ja Delfi nende sotsiaalmeedia kohaloleku ja agressiivse turundusega. ERR-il on olemas veelgi populaarsemad põhikanalid - televisioon ja raadio, mis toovad kaasa suurema vaatajas- ja kuulajaskonna kui nende uudiste veebileht. Kuigi see ei tähenda, et uudiste veebileht on halb või sellel pole midagi kasulikku. 

Hoolimata sellest et ERR uudiste veebileht ei ole nii levinud, nad ei püüa piirata kuidagi uudiste levikut. Nendel pole maksemüüri nagu Postimehel või Delfil, mis minu arvates muudab neid ikkagi paremaks. Kui nad saaksid kulutada rohkem aega, et muuta see veelgi paremaks ning samas mitte muutuda rahateenimismasinaks, nende kohalolek Eesti veebiruumis muutuks igapäevaelus asendamatuks.

 

Comments

Popular Posts